zaterdag 21 mei 2016

Eerste keer...

Hier is hij dan mijn allereerste blog. Een nieuw ding, ik moet mijn weg nog vinden. Maar ik wil jullie meenemen naar de wereld van grote dikke vette spaarrekeningen.
Ikzelf ben al een aantal jaar erg fanatiek aan het sparen en nu mijn spaarrekening een bedrag vertoont wat ik nooit had durven dromen heb ik niet eens de behoefte om het op te gaan maken.
Het geeft me een gevoel van vrijheid. Ons kan en mag alles overkomen. Apparaten die kapt gaan kan ik vervangen, als we onze baan verliezen kunnen we maanden door gaan. Het si leuk om te sparen als je het op de juiste manier doet. Met de goede balans tussen sparen en uitgaven en een heerlijk leven.
En dat begint met als je je salaris krijgt eerst een deel alvast naar de spaarrekening storten. En daarbij een goede inkomsten en uitgaven tabel maken.
Ik gebruik zelf excel en vul hier 2 x per maand ongeveer alles in. Daarnaast hou ik een spaarboekje bij.
Ik wil jullie inspireren en zal mijn ervaringen gaan delen via deze blog

9 opmerkingen:

  1. Welkom in bloggersland! Veel succes met je blog!
    Helaas is sparen op dit moment niet heel inspirerend. De spaarrentes gaan nog steeds omlaag en staan nu bijna op 0!
    Het lijkt me leuk om bij jou te lezen hoe jij daar tegen aan kijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je tijdsinstellingen zijn nog niet correct. Zo lijkt het alsof ik tegen 2 uur vannacht mijn reactie plaatste, en het was tegen 11 uur 's ochtends.

      Verwijderen
    2. Het gaat natuurlijk niet iedereen erom hoeveel rente je krijgt, maar op het gevoel van vrijheid dat je hebt als je een groter bedrag spaart.

      Wat is het alternatief op sparen dan? Verkwisten? Ouwe sok? De hypotheek aflossen is op lange termijn leuk, maar op dit moment heb je het dan niet meer in handen.

      Verwijderen
  2. Succes. Ik ben benieuwd wat je invalshoek wordt. Overigens: de site is een blog. Elk los berichtje is een post (bijv.).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. succes! Is er al een tweede post in de maak?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. https://soeinfachkannmannsparen.blogspot.de/2018/02/kia-sportage-jetzt-genieen.html?m=1

    Schufa frei finanzieren ;)

    BeantwoordenVerwijderen